Det här med mat

Dagens shoppingtur

Jag äter mat, mycket grönsaker, lite kött, glutenfritt.
Jag äter chips och godis ibland, men satsar på att hålla det till helgerna.
Efterrätt hör livet till, men som med allt annat behöver det inte gå till överdrift.
Jag räknar inga kalorier, micro-eller macronutrienter.
Försöker äta mer om jag kämpat hårt, äter mellanmål om jag är hungrig. 

Den största skillnaden från innan jag började träna är att numera ersätter jag aldrig en måltid med chips/glass/kaka/godis. Ni vet, en sån där dag när du ätit en massa gotter och sen inte orkar äta mat utan tar typ macka eller yoghurt. (eeeh, ni vet va? inte bara jag….?)

Mumslunch

Det som handlades idag blev till två veganska supermåltider. Jag älskar mat som nästintill lagar sig själv.

Ugnsgratinerade favoriter: Brysselkål, broccoli och blomkål med lite vegan”ost” på, i ugnen i ca 30 minuter. Röra ihopmixad på vita bönor, olivolja, tahini och citron, toppat med groddar och spenat.

 

Alltså grönsaker i ugn <3

Mat-rädddaren:
(alla gamla grönsaker du hittar i kylen eller) Riven morot, rödbeta, hackad vitkål, gul lök, vitlök, blandat med sojafärs. Skjuts in i ugnen på 175 grader i typ 35 minuter. Vill du ha på din gamla ost som blev över sen lunch så gör ju det inte direkt någon skada.. Avnjutes med lingon.

 

// Cecilia

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.